Piloții FedEx au respins un contract provizoriu de muncă. Dar asta nu înseamnă că sunt pe cale să renunțe la locul de muncă, în timp ce UPS este amenințată cu propria grevă de către 340.000 de șoferi și alți lucrători la sol.
Piloții FedEx care aparțin Asociației Piloților de Linie Aeriană au votat 57% împotriva contractului propus, care a fost atins în mai și avizat de conducerea sindicatului. Contractul propus ar fi prevăzut o creștere a salariului cu 30%, precum și o îmbunătățire cu 30% a pensiei.
Piloții FedEx nu vor majorarea salariului cu 30%
Piloți FedEx au respins propunerea conducerii companiei de a majoră salariul cu 30%. În pofida acestui lucru, greva piloților este puțin probabilă să se întâmple în curând. Aceștia lucrează în conformitate cu o lege a muncii diferită de cea a majorității angajaților din sectorul privat, cărora li se permite să intre în grevă la expirarea contractelor, așa cum este cazul Teamsters de la UPS, care ar putea intra în grevă de la 1 august, informează cnn.
Piloții FedEx sunt acoperiți de Railway Labor Act , care, în ciuda numelui, acoperă atât lucrătorii feroviari, cât și angajații companiilor aeriene. Acestea sunt două dintre cele mai puternic sindicalizate industrii din SUA, iar legea pune obstacole considerabile în calea oricărui sindicat care dorește să facă grevă. Piloții FedEx, care, spre deosebire de majoritatea angajaților FedEx, sunt considerați angajați ai companiilor aeriene atunci când vine vorba de legislația muncii în conformitate cu care lucrează, nu au depășit niciunul dintre aceste obstacole până acum.
Președintele SUA poate interveni să anuleze eventuala grevă FedEx
Dacă negocierile sindicale mediate la nivel federal ajung într-un impas, un sindicat poate primi permisiunea de a face grevă. Dar legea îi permite președintelui Statelor Unite să intervină în ultimul moment și să ordone lucrătorilor să rămână la locul de muncă pentru o perioadă de „perioade de răcire” de luni de zile, în timp ce o comisie prezidențială vine cu recomandări cu privire la modul de rezolvare a impasului.
Dacă cele două părți nu pot ajunge la un acord în perioada respectivă, sindicatul ar putea intra în grevă – dar numai dacă Congresul rămâne pe margine și permite greva să aibă loc. Dar este posibil că Congresul să acţioneze pentru a bloca o grevă. Așa s-a întâmplat cu căile ferate de marfă în decembrie anul trecut, când Congresul a impus un contract sindicatelor feroviare furioase pentru a menține căile ferate în funcțiune.
FedEx a declarat luni că a fost „dezamăgit de aceste rezultate ale votului”. Dar a subliniat că piloții vor rămâne la locul de muncă pe măsură ce discuțiile vor fi reluate.
„Rezultatele votului privind acordul tentativ nu au niciun impact asupra serviciului nostru, deoarece continuăm să furnizăm clienților noștri din întreaga lume”, a spus compania. „FedEx va continua să negocieze cu bună-credință cu piloții noștri pentru a ajunge la un acord echitabil pentru toate părțile interesate FedEx.”
Piloții FedEx sunt singurul grup semnificativ de angajați din companie care sunt membri de sindicat.
FedEx Corporation este o companie americană de curierat și logistică. Compania a fost înființată în anul 1998, cu numele de FDX Corporation, după care a fost redenumită în FedEx Corporation în ianuarie 2000. Istoria companiei începe din 1971, prin înființarea Federal Express, conform wikipedia.
În octombrie 2008, Fedex a achiziționat divizia LTL (de transport cu camioane) a companiei americane Watkins Motor Lines. Valoarea tranzacției a fost de 780 milioane de dolari. Divizia de transport achiziționată cuprinde 140 de centre și mai mult de 14.000 de camioane și trailere.